måndag 10 maj 2021

Arabella

 
 
"Jag ville bara säga att jag har skrivit ett brev till Jacob nu. Att vi bjuder in dem på middag på lördag”, sa Arabella.
   ”Bra, bra”, sade Vera och man såg riktigt hur hon började fundera på vad som skulle passa att bjuda familjen Gold på. Säkert något avancerat och fint.
   ”Pappa”, sade Arabella sedan, riktigt vädjande som hon var bra på med sina föräldrar. ”Kan du skjutsa mig bort till brevlådan så jag kan posta det?”
   Innan Aron ens hunnit resa sig från stolen utropade Vera:
   ”Åh nej, det är bara en liten bit ner till affären.”
   ”Men mamma, det blåser så. Ser ut som det ska bli storm. Jag kan inte ut och gå i det här vädret.”
   ”Jo då, ta Mozart med dig. Ni behöver båda få lite friskluft”, sade mamman och räckte fram kattens koppel.
   Hon korsade först armarna, putade lite med underläppen och tittade först på den ena föräldern och sen den andra. Pappan verkade uppslukad av sina papper gen. Så för tredje gången idag suckade Arabella högt, sade: ”Men mamma” och tog sen på familjens lilla katt sitt koppel. Sade sedan hej då och innan hon stängde dörren bakom sig hörde hon Vera säga: ”Vad tycker du jag ska bjuda dem på på lördag, Aron?”
   ”Spelar väl inte så stor roll, bara du har på dig en av deras klänningar så är de nöjda.”
   Sedan fnissade mamman och Arabella himlade med ögonen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar