lördag 8 maj 2021

Arabella & Peter: "Utställning"

 


Den här månaden skulle jag haft en utställning med några av illustrationerna till bokmanuset jag arbetat med nu under ett läsår av kreativt skrivande på LTU. Eftersom det inte går har utställningen blivit flyttad till framtiden och det får bli en liten digital utställning istället. Jag kommer den här veckan visa upp en bild om dagen, tillsammans med en bit text från manuset, på min instagram och min blogg. 

 Manuset, som är ett råmanus och ska redigeras under sommaren, har två huvudkaraktärer: Arabella och Peter. Arabella har det bra ställt och ska få det ännu bättre när hon ska gifta sig med Jacob Gold, sonen till en känd kläddesigner. Peter sitter i fängelse för ett mord han inte begått, men de får genom ett brev som kommit fel kontakt med varandra. Han berättar att hennes fästman är den skyldige, något som ingen någonsin trott på innan. Men ändå blir hon misstänksam och får ge sig ut i verkligheten för att ta reda på hur det egentligen ligger till. Och ju mer hon får uppleva desto mer känns det som hon själv har varit på väg att sätta sig i en alldeles egen, om än flådig, fängelsecell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar